

Veelgestelde vragen
Bij voorkeur laat je je via ZorgDomein verwijzen door je huisarts (of een andere verwijzer). Een verwijsbrief is namelijk altijd noodzakelijk om in aanmerking te komen voor vergoeding vanuit de basisverzekering. Wil je eerst meer informatie of heb je nog een vraag? Dan kun je het contactformulier op de website invullen.
Na ontvangst van je verwijzing neem ik zo snel mogelijk telefonisch contact met je op om te bespreken of mijn hulp aansluit bij jouw vraag. Als dat het geval is en er geen sprake is van een wachttijd, dan kunnen we een intakegesprek inplannen. Is er sprake van een wachttijd? Dan plaats ik je op de wachtlijst. Als je aan de beurt bent, neem ik contact met je op voor het plannen van een intakegesprek.
Neem graag het volgende mee:
1. Een geldig identiteitsbewijs: paspoort, identiteitskaart of rijbewijs;
2. Een verwijsbrief van je huisarts of andere verwijzer. Dit is alleen nodig als je nog niet via ZorgDomein of op andere wijze bent doorverwezen;
3. Je zorgverzekeringsgegevens. Dit is alleen nodig als je nog niet via ZorgDomein of op andere wijze bent doorverwezen;
4. Indien van toepassing: een actueel medicatieoverzicht;
5. Indien beschikbaar en gewenst: eventuele eerdere diagnoses of verslagen.
In de intakefase draait het er vooral om jou te leren kennen. Wie ben je, wat houdt je bezig en waar loop je in het dagelijks leven tegenaan? Ik neem de tijd om jouw verhaal te horen en je wensen en verwachtingen voor de behandeling te bespreken. Soms zet ik vragenlijsten in om een vollediger beeld te krijgen. Meestal zijn twee gesprekken van 45 Ã 60 minuten voldoende om samen tot een helder beeld te komen. In het daaropvolgende adviesgesprek bespreek ik hoe ik je situatie zie, welke eventuele diagnose daar bij past en hoe we de behandeling kunnen vormgeven. We stellen samen een behandelplan op dat past bij jou als persoon.